tiistai 28. elokuuta 2012

Minskin valloitus

Viime viikon torstai iltana minä ja Eija pakattiin koiramme bussiin länsi-satamassa Helsingissä ja alkoi matka kohti Valko-Venäjää ja Minskiä. Mulla mukana oli tietenkin Rasmus, Rokka ja yllätys yllätys Uuno the suuri näyttelykoira!! ;) Bussissa matkasi reilu 20 koiraa ja 16 ihmistä, tunnelma oli siis tiivis mutta hyvin sujui kaikki eikä mitään suurempia erimielisyyksiäkään tullut, onneksi...

Torstain ja perjantain välinen yö nukuttiin bussissa ja aamulla oltiinkin päästy Liettuaan asti, perjantai päivä vielä vietettiin suurimmaksi osaksi bussissa ja illalla kuuden aikaan päästiin Minskiin ja majoittumaan hotelliin. Eipä tarvinut paljoa muuta tehdä kun käydä koirien kanssa lenkillä, itse syömässä, kaupassa ja suihkun kautta nukkumaan, kyllä muuten uni maistui ja hyvin!! :)

Lauanatina herätys oli aikaisin ja pakkasimme aamupalan jälkeen itsemme bussiin ja matkasimme näyttelypaikalle joka oli paikallinen urheilu halli, ihan siisti paikka vaikkakin vanha ja hieman ränsistynyt. Saimme leirimme hyvään paikkaan pystyyn ja sitten vaan odottelemaan omien koirien kehään menoa. Mulla ekana kehässä oli Uuno, joka sai tiukalta Puolalaiselta naiselta eh ja mä olin siihen todella tyytyväinen koska eihän tuo mun koira mikään näyttely karvakasa, töppöjalka onneksi ole!! ;)
Kooikerit olivat vuorossa iltapäivällä myöhään ja molemmat pojat saivat erin venäläiseltä naiselta joka ei uskaltanut ensin niihin ollenkaan koskea, mutta kun sanoin että ne on ihan ystävällisiä ja kilttejä, niin sitten uskaltautui niihin koskemaan ja olikin todella iloinen poikien luonteesta ja käyttäytymisestä (olisiko jotain huonoja kokemuksia kooikereista)!! :)
Rokka oli ilmoitettu avoimeen ja Rasmus valioluokkaan koska tuolla oli jaossa luokkasertit ja siis molemmat pojat ne saivat heti kättelyssä ja siis valioituivat VALKO-VENÄJÄN VALIOIKSI!! Rasmus veti pidemmän korren PU kehässä ja oli roppi ja sai myös BYL W-12 tittelin liitettäväkis nimensä eteen!! Rasmukselle siis myös cacib joka kylläkin siirtyy Rokalle ja tämän ansiosta Rokan nimen eteen saa lisätä lyhenteen C.I.B sitten joskus kun se vahvistuu!!! ;) Hyvä päivä siis!!
Ryhmäkehäss Rasmukselle ei enään lisää menestystä tullut vaan käväistiin vaan juoksemassa ympyrä ja tultiin pois!!
Illalla ei tarvinut paljoa muuta kuin vähän syödä ja sitten kutsui sänky, kyllä tuo koiranäyttelyissä oleminen on vaan niin raskasta!! :)

Sunnuntaina jälleen aikainen herätys ja matka jatkui näyttelypaikalle uudestaan. Uuno meni jälleen mun koirista ensimmäisenä kehään ja arvatkaas mitä teki serbialainen mies....antoi Uunolle luokkasertin ja Uuno oli PU2!!! Uunossa on siis valioainesta!!! ;) Vähän oli uskomaton juttu mutta totta se vaan on ja kaupan päälle vielä vara-cacib, et silleen!! :)
Puolen päivän aikaan vuorossa oli kooikereiden vuoro ja samaan rataan kuin edellisenä päivänä eli Rasmus PU1 ja roppi ja Rokka PU2!! Kovasti Venäläinen mies tykkäsi pojista ja oli niitä arvosteluissa kovin kehunut ja rodunomaisiksi maininnut eli taisi ihan jopa tietää mitä rotua arvosteli!!!
Odoteltiin jälleen ryhmäkehät ja niissä ei suurempaa menestystä tullut mutta olihan se kiva käydä siellä pyörähtämässä kun kerran sinne pääsi!!
Näyttelyn jälkeen alkoi sitten oitis kotimatka kohti Suomea, vähän meinasi rajalle tulla kiire mutta oltiin siellä kuitenki 30min ennenkuin viisumi menee umpeen, et päästiin siis pois Valko-Venäjältä!! ;)
Sunnuntai maanatai yö nukuttiin bussissa ja aamulla herättiin Tallinnassa jossa hypättiin laivan kyytiin ja tultiin takaisin Suomeen!!
Oli kyllä antoisa ja hauska reissu mutta myös aika raskas, kun lähes kaiken aikaa matkattiin ja nuo yöt bussissa vähän myös väsyttin kun ei ihan niin hyvin saanut nukuttua kun normaalista ja välillä heärili kun ajettiin johonki kuoppaan jne.... No mutta matka on nyt tehty ja Valko-Venäjältä saatu kaikki mitä lähdettiin hakemaan eli sinne ei tarvi vähään aikaan mennä, jos koskaan!

Kiitoksia loistavalle matkaseuralle, meillä oli niin kivaa ja hauskaa!! :) Uusia tuttavuuksia tuli myös reissulla ja uusia reissujakin jo vähän ehdittiin miettimään!! ;) Kyllä tuo reissaaminen koirien kanssa on kivaa mutta on kotiinki aina kiva tulla!

Kuvia reissusta tulee kun niitä Eijalta saan, sillä oma kamera ei ollut ollenkaan mukana ja en kyllä varmaan mitään kuvia olisi edes ehtinyt ottamaan....
Valko-Venäjän valloittajat!! :)

1. Tuollapa jotain rakeisia malleja: http://remixx.kuvat.fi/kuvat/N%C3%A4yttelyretki+Valko-Ven%C3%A4j%C3%A4lle+23.-27.8.2012/