.

lauantai 2. helmikuuta 2013

Palloa heitellen kohti Hausjärveä....

Tää viikko ollaan tehty Uunon kanssa tokorintamalla vaan kaikkea kivaa ja siis pää asiassa vaan heitelty palloa!! ;)  Uuno on ollut kyllä kaikissa treeneissä ihan super hyvä ja innokas, selkeästi myös tuo pallon heittely kuuri tehonnut!!
Kaikki treenit ovat sujuneet hyvin, mitään suurempaa tai pienempää ongelmaa ei ole tullut esiin vaan Uuno on tehnyt juuri niin hyvin kaiken kun osaa. Ollaan muutama pieni ja tarkka tekniikka pätkäkin tehty toinen seuraamisen osalla ja toinen kaukoissa niin ja treenasinhan mä oikein paikalla makuun maahan menoakin, mutta muuten ollaan keskitytty ilmeeseen ja telemisen intoon jota kyllä riittää!!

Huomenna siis matkaamme rentoina ja hyvillä mielin Hausjärvelle toko karsintakisaan joka on mun ja Uunon tämän kevät talven viimeinen karsinta, päätin ettei lähdetä Kuopioon parin viikon päästä kun nyt kisattu kolme kisaa kuukauden sisään niin neljäs voisi olla jo liikaa, kun muistelee aina välillä kuitenki kuinka nuori Uuno vasta on!! Humenna mennään ja nautitaan yhdessä tekemisestä ja mä kokeilen palkata koirani liikkeiden välillä, tää on mulle nyt sellainen asia joka todellakin pitää muistaa!

Torstain kun Uuno vietti synttäreitä niin sankarihan sai itse tietenki päättää mitä tehdään niin tiemmehän vei Somerolle paimentamaan!! Ekalla kierrokselle pillin kanssa pysähdyksii ja vähän suuntia, toinen kierros vähän höpsöteltiin ja hupsuteltiin ihan synttäreiden kunniaksi!! Uuno oli niin onnellinen kun pääsi paimenteleen!!

Ahkerasti ollaan viikon aikan lenkkeilty ja käyty kelkkaileen. Uunolla on nyt uudet valjaat joiden sisäänajo käynnissä ja nyt alkaa löytymään sopivat "säädöt". Valjaat kyllä todella hyvän tuntuiset ja oloiset Uunon päällä ja Uuno vetää niiden kanssa rennosti. Mä olen ihan itse hurahtanut tuohon kelkkaileen ja tekisi joka päivä mieli mennä potkutteleen, mutta olen vielä kuitenki malttanut et 2-3 kertaa viikossa kelkkaillaan ja muuten koirat saa juosta ja touhuta lenkeillä vapaana. Rokan kunto on selvästi kasvanut sillä jaksaa jo vetää Uunon tahdissa hyvin pitkiä matkoja välillä tietenki huilaa ja juosee vaan mukana! Keväällä Uunolla ja Rokalla molemmilla toivottavasti super kunto ku koko talvi kelkkaillaan ahkerasti.
Tänään kelkkaileen pääsi myös Obe ja Rapa ja kyllä muuten neljän koiran vetämänä pääsee aikasti lujaa, mulla oli kelkassa painona Leevi istumassa mutta silti mentiin huimaa vauhtia!! Koiratkin selvästi vähän kisaili keskenään sillä kaikki vaan juoksi niin lujaa kun jaloista pääsi... oli kyllä niin kivaa!! :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti