.

perjantai 26. lokakuuta 2012

Syysloma

Melkein eka viikko mun syyslomasta vierähtänyt, tälläiset yllättävät lomat on ihan kivoja kun ei ole ehtinyt kasaamaan kalenteriin oikeestaan mitään ohjelmaa, ehtii oikeesti vähän vaan olemaanki!! Mä siis vaihdan työpaikkaa marraskuun alussa ja päätin pitää vähän lomia pois ja sitten aloittaa uusissa haasteissa hyvin levänneenä ja rentoutuneena ja tämä nyt näyttää hyvin toteutuvankin!! :) Ihanaa!

Täytyy oikein mietiskellä mitä kaikkee ollaan ehditty puuhaamaan mutta tokoiltu ollaan tietenki lähes joka päivä ja tiistaina poikettiin tavoite tokon ryhmässä tarjoamassa Uunon TVA herkkuja ja tietenki treenaamassa. Rokka ja Uuno molemmat teki ruutua Rokka vaan sinne juoksuja ja Uuno kokonaisena liikkeena ja ihan hyvinhän noi ukot tekee hommia! :) Toisena juttuna ihan kontaktia häiriössä, Rokan kanssa oltiin ihan paikallaan ja se yllätti mut kyllä positiivisesti kuinka hyvin pystyi pitämään kontaktia vaikka ympärillä tapahtui! Uunon kanssa hieman siinä sivussa seuraamisen käännöksiä ja ne oikein hyvin samoinku kontakti treeni!

Tokoiltu ollaan myös Vaulammilla, yläasteen kentällä ja kotona ja treenattu kaikkia liikkeitä ja nyt olen myös muistanut treenata niiden liikkeiden välejä kun luin aiheesta canis lehdestä ja muistui tuokin asia mieleen.... No välejä pitää kyllä vielä treenata lisää mutta hyvin Uuno niissä oli aktiivinen ja ymmärsi varmasti heti mistä sitä palkkaan! Eipä mulla tokoista oikein muuta sanottavaa ku et ne menee niin hyvin ja toko on niin kivaa!! ;)

Tiistaina aamusta käväistiin paimentamassa ja Virpin kanssa pellolla kaaria ja sitä kaaren päässä tottelua ja nyt siinä alkaa olla jo jotain ideaa Uunon kanssa tai siis hyvinhän Uuno hommia tekee kunhan vaan ohjaajaj osaisi! Tehtiin myös muutama jako ja ne oikein kivasti kun mä vaan olen tarpeaksi selkeä ja kerron koiralle hyvin mitä haluan sen tekvän enkä sohlaa siinä välissä.... Miten niin paimennuksessa mä aiheutan aina välillä kaaottisen tilanteen!! ;) No kyllä mä uskon et mäki viel opin tai paljon auttaa se kun muistan olla selkeä ja jämäkkä mutta se ehkä se kaikein vaikeinta onkin kun muuten Uunolle ei ikinä oikeastaan tarvi olla niin jämäkkä vaan riittää ku sanoo vaan vähän -höpö höpö-. Harjoittelu tekee mestärin tässäkin lajissa ihan varmasti! Niin ja nyt on alkanut mun pillitreenit!! :)

Tämän viikon suuria ilon ja riemun aiheita on varmasti ollut pakkanen ja lumi niin mulle kuin koirille! Mä rakastan talvea ja koirat rakastaa selvästi tuota lunta, niin ihanaa kun ei tule kuraa sisälle ja ei tarvi joka päivä pestä koiria jne... Ollaan tehty pitkiä lenkkejä päivittäin ja nautitta ihanasta ilmasta oikein kunnolla, kyllä mun loma vaan osui hyvään saumaan!!
Katille, Tiialle ja Anskulle super kiitokset lenkkiseurasta, kyllä elämä on ihanaa kun on hyviä ystäviä joiden kanssa lenkkeillä! <3

Muutamia kuvia meidän laumasta tämän viikon varrelta:
 Obe on sitä mieltä et Rapan olisi aika leikkiä hänen kanssaa!! ;)
 Juoksemisen riemua ja iloisia koiria!! :)


 
 


 Obe päästelee vähän turhia höyryjä....



Aarre löytyi!

Söpöileviä koiria....

Jaa mää vai tein muka jotain pahaa.... ??
 Tunnelmia torstai aamun lenkiltä, satumaisen kaunista.... Ihana pakkas aamu! <3
Tänään käytiin harjoittelemassa vähän kärryjen vetoa Oben kanssa jälleen ja homma sujui niin hyvin ettei mua tarvita koko hommas enään ollenkaan ku Unski auttaa reippaana poikana!! ;)


1 kommentti: